Poslední pokušení Ježíše Krista
Autor: | Iva Růžičková |
---|---|
Technika/popis: | malba/akryl |
Povrch: | papír |
Datace | 2018 |
Rozměr plátna (š x v): | 41 x 56 cm |
Rám: | ano |
Popis rámu: | zaskleno |
Pasparta: | ne |
Signováno: | ano |
Popis signace: | vpravo dole Iva Rouge |
Certifikat autentičnosti: | ano |
Popis certifikátu: |
8500Kč
Popis díla
Kolik lidí, tolik pojetí příběhu Ježíše Krista. Zobrazit jej v pop artových barvách jako superstar jsem považovala za způsob polidštění. Vycházela jsem z filmového portrétu Poslední pokušení Ježíše Krista, natočeného podle románové předlohy Nikose Kazantzakise. Je pozoruhodné si uvědomit, že postava, která symbolizuje lásku, je pro společnost tak silným motivem k nenávisti. I to sděloval zmíněný snímek – lidskost člověka, kterého se nikdo neptal, jestli chce být zbožštěn. Zvolila jsem scénu, v níž se Ježíš rozhodl, že chce být ukřižován a jeho volba má revoluční charakter. Jasně jedovatě žlutá je záměrně až vizuálně nepříjemná.
O autorovi
Iva Růžičková
malířka

Pochází z Chomutova, dlouhodobě žije na samotě v Orlických horách. Při studiu grafického oboru na Výtvarné škole Václava Hollara získala vztah k užité keramice a mimo studium kresby a malby vytvářela sérii závěsných dekorativních talířů s abstraktními motivy, a to v kompozici kruhu sgrafitovou technikou vyrývání do tmavší vrstvy střepu, a dále reliéfním plastikám. Poté obrátila pozornost k médiu psaného slova, studovala obor literární a jazyková kultura na Univerzitě Hradec Králové a stala se postupně mimo jiné redaktorkou Rychnovského deníku, dokumentaristkou Paměti národa, knižní editorkou a v současnosti je redaktorkou kulturnímu magazínu věnovaného světu audikonih naposlech.cz. Publikovala rozhovory, reportáže a recenze mimo jiné v Deníku Referendum, Alarmu a Expres FM, je autorkou poezie, prózy a scénářů krátkých filmů a divadelních her pro soubor Už herců s handicapem i bez. V průběhu doby se ve výtvarné oblasti nejčastěji zabývala snahou porozumět umění portrétu a ustálila se nakonec ve figurální kresbě. Pracovala na sérii zpravidla odpočívajících ženských postav vyjadřujících meditační klid. V posledních letech se soustředí na prostou techniku kresby tužkou a uhlem a motivy krajin, rostlinných struktur a dramatických scenérií někdy s prvky pasoucích se koní. Je členkou umělecké skupiny MothersArtlovers, s kterou participovala na kolektivních performance, a spolku Neoficiální umělecká scéna. Vystavovala několikrát pod aktivistickým pseudonymem Nástřih Hráze sérii plakátů se záměrem akcentovat téma porodnického násilí, pod svým občanským jménem v galerii Město v Chomutově, v galerii Sedmá kolej v Blatné, účastnila se skupinových výstav s Neoficiální uměleckou scénou.